- Det er veldig bra det legges opp til fagturer og besøk hos andre. Inspirerende å se hvordan andre jobber og utfører oppgaver. Ellers også bra med mye tid til mingling. Dette er et bransjetreff og viktig møteplass, der nettverksbygging er en sentral deldeltaker
Evaluering av konferansen er viktig for oss, for å se om vi lykkes med våre ambisjoner og justeringer, og samtidig vite hvordan vi kan forbedre oss. Derfor setter vi stor pris på at over 50 % tok dere tid til å delta på evalueringen.
Vi har samlet de mest fremtredende tilbakemeldingene, både positive og konstruktive, og utdypet det vi allerede planlegger å justere på mot “Industriell bærekraft” i Stavanger 2018. Vi ønsker å fortsette å forbedre og fornye konferansen - da er deres tilbakemeldinger sentrale.
Vi leverte på helheten
Først og fremst viste resultatene at dere (90 %) er fornøyd med konferansen i sin helhet. Vi er glade for at det som vi underveis tok inn av inntrykk, opplevelser og fine tilbakemeldinger, også gjennom intervjuer og filmer, også kommer frem i evalueringen.
Dette var den fjerde avfallskonferansen jeg har deltatt på, og dette har vært den beste :-) -deltaker
Nye ambisjoner
I år startet vi arbeidet med å fornye konferansen. Vi ønsket å løfte konseptet, formatet og produksjon. Vi ønsket å legge bedre til rette for mingling og fokus på utstilling, og samtidig gi dere et annerledes, ambisiøst og omfangsrikt program.
Konferansen er i hovedsak en arena for avfalls og gjenvinningsbransjen. Det er en sterk tradisjon, med lojale deltakere. Det er også blitt en viktig arena for meningsbæring og samarbeid. I år åpnet vi derfor dørene for flere i den sirkulære verdikjeden. Noe som virket å falle i smak.
Synes mye ny kreativ tenkning kom frem på denne konferansen. Glad jeg fikk muligheten til å deltadeltaker
Mye informasjon er bedre enn ingen
Vi jobbet aktivt med informasjon og markedsføring. Resultatene viste at nesten alle (95%) er fornøyd med informasjonen før og under konferansen. Vi vil derfor fortsette med hyppige facebook-oppdateringer og mailer med informasjon, og fortsette med appen og sms. Vi vil også etterhvert vurdere å kun ha program i app, for å redusere papirmengden enda mer.
Vi fikk imidlertid noen tilbakemeldinger på at det var utfordrende å åpne appen samt bruken av den nye “Møt deltakere”-funksjonen. Dette vil vi derfor se på til neste år.
Justeringer på Utstillingsåpning og Afterwork
Som en del av fornyingen gjorde vi noen endringer ved å ha en ordentlig åpning av konferansen på en scene i utstillerarenaen. Vi la også til en ny aktivitet, Afterwork med utdeling av utstillerpriser. Hensikten med disse arrangementene er å løfte fokus på utstillingene og legge enda bedre til rette for mingling i arenaen.
Vi vil fortsette med lignende arrangement, men etter deres tilbakemeldinger vil vi tilpasse formatet til neste år.
Konferansen et fantastisk forum for å treffe både eksisterende og potensielle kunder, partnere og generelt sett folk med bred erfaring fra bransjendeltaker
Forlenge sosialt arrangement
De fleste av dere (81 %) var fornøyd med festmiddagen og enda flere (88 %) roste konserten med CC cowboys! CC Cowboys gav oss til og med 15 minutter ekstra konserttid, som var veldig bra. Imidlertid påvirket dette festen videre. En deltaker sier det over gjennomsnittet gav tilbakemelding på:
En flott konferanse! Hadde fått topp karakter hadde ikke det vært for en alt for kort festmiddagdeltaker
Vi vet hvor viktig nettverksbygging er for dere og kan derfor love dere en lenger middag i Stavanger, slik at dere kan fortsette minglingen etter konsert. Vi kommer også til å se på middagsoppsettet.
Justeringer i programformat
Vi fikk mange gode tilbakemeldinger på innhold i programmet, hvorav noen mente det var det beste på flere år. Det setter vi stor pris på. Resultatene viser imidlertid at oppmøte var noe lavt i noen deler av programmet. Her vil vi vurdere noen justeringer i program og format.
Fasiliteter og transport
Vi fikk flere tilbakemeldinger på hallen, generelle fasiliteter og transport.
I flere år har konferansen rullert på lokasjoner rundt om i Norge, da fokuset har vært lokal tilstedeværelse. Nå som konferansen er blitt så stor har vi sett behov for å legge den i byer med store og gode nok fasiliteter som er tilrettelagt for en slik konferanse, som Stavanger, Oslo og Trondheim. I år var derfor siste gang konferansen ble arrangert i en vanlig idrettshall som krever ekstra logistikk og ressurser.
Dette vil også bidra til å gi oss gode sammenligningsgrunnlag for konferansen videre, samt gi dere som deltakere og utstillere mer grunnlag for hva dere kan forvente. Dette fører også til at vi kan fokusere mer på kvaliteten i innholdet og arrangement.
I Stavanger Forum og Expo er det meget gode fasiliteter for både faginnlegg og utstilling. Her har også konferansen vært tidligere, hvor vi vil høste noen erfaringer.
Mer fokus på sortering og matsvinn
Med økt fokus på avfallsreduksjon i programmet på årets konferanse, samt at vi ser at tiltakene vi gjorde for sortering og reduksjon i år ikke ble godt nok informert om, vil vi ha mer fokus på dette i 2018.
Vi gleder oss til å se deg i Stavanger 5. - 7. juni!
Vi har allerede begynt planleggingen av Avfall Norges årskonferanse (tidligere Avfallskonferansen) “Industriell bærekraft” i Stavanger i 2018.
Neste år har vi med oss IVAR, Stavanger og Sandnes kommune som lokale samarbeidspartnere. Gyro vil fortsatt være vår konferanseleverandør og de gleder seg til å sette opp en ny strålende produksjon sammen med Avfall Norge. Selvfølgelig har vi nye ambisjoner for en enda bedre konferanse i 2018! Så følg med på websiden og Facebook for oppdateringer!
Du kan lese mer og melde deg på her allerede nå til early bird pris frem til 20. august.